Kwarkbroodjes uit Het Hardloperskookboek

9200000005554486Laat ik vooropstellen dat ik geen aandelen bezit. Nee, ik word hiervoor niet betaald en ik verdien er niets mee om hier deze post te plaatsen. Maarja, soms is een recept zo goed, dat je het gewoon niet kunt laten om er stiekem een beetje reclame voor te maken. En aangezien dit mijn blog is en ik graag iedereen wil laten meegenieten van de lekkere dingen die ik maak, bij deze een beetje promotie voor én natuurlijk het recept van de kwarkbroodjes uit Het Hardloperskookboek!

Want dat de kwarkbroodjes een succesrecept zijn, dat staat buiten kijf. In de twee weken dat ik nu de trotse bezitter ben van Het Hardloperskookboek heb ik de broodjes inmiddels al drie keer gemaakt. En iedere keer waren ze binnen no-time op.
Het geheim van dit recept is dat het heel makkelijk is om te maken en je er eindeloos mee kunt variëren. Een keer geen zin in noten? Prima, dan maak je ze zonder. Zin om een keer iets anders zoets te gebruiken in plaats van honing? Dan pak je toch gewoon wat diksap of appelstroop. Want wat je er ook instopt en hoe gevuld je zo ook maakt, één ding is zeker; ze mislukken nooit!

Dus mocht je een keer lekkere trek hebben (voor of na het lopen), een half uurtje over hebben (langer duurt het niet om ze te maken), neem dan onderstaand recept als basis en mix and match tot je je eigen perfecte kwarkbroodjes hebt.
Waarschuwing: zijn verslavend lekker!

IMG_3346[1]

Recept Kwarkbroodjes (+/- 6 stuks)

Ingrediënten:
– 1,5 dl magere kwark
– 1 ei
– 50 gram noten (hazel-, cashew-, walnoot, amandel: alles kan, dus pick your choice!)
– 2 el zaden (bijv. sesamzaad, lijnzaad, maanzaad etc.)
– 50 gram gedroogde vruchten (rozijnen, vijgen, dadels, abrikozen)
– 150 gram bloem (spelt, volkoren of wit)
– 1 zakje vanillesuiker
– 2 el honing
– 1 tl kaneel en/of koekkruiden
– 1 geprakte banaan of 1 appel in kleine stukjes
– 1 tl bakpoeder

Bereiding:
– Verwarm de oven voor op 180 graden.
– Meng alle ingrediënten samen in een kom.
– Vorm 6 kleine broodjes en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat.
– Doe zo’n 15-20 minuten in de oven (iets langer als je je broodjes wat droger wilt – ik vind het kleffe juist wel lekker)
– En klaar is kees!

Eet smakelijk!

IMG_3353[1]
Ps: Nu ik toch reclame aan het maken ben, in Het Hardloperskookboek staan nog veel meer lekkere recepten én heel veel tips waar je als hardloper zeker wat aan zult hebben. Mocht je dus willen weten hoe een tofu-quiche smaakt of hoe je een onweerstaanbare maar gezonde appeltaart maakt? Wacht dan niet langer en bestel nu het boek!

Einde van dit reclamebericht.


10 reacties op ‘Kwarkbroodjes uit Het Hardloperskookboek

  1. Ze zijn heerlijk! En ik heb ze inmiddels ook gemaakt voor onze Bootcampgroep, waar ze ook in de smaak vielen en diverse mensen ze alweer gemaakt hebben. Nu ook weer een stapeltje op het aanrecht, morgen weer een flinke training! 😀

  2. En het beste van deze kwarkbroodjes: genoemd recept is eenvoudig aan te passen aan wat je in huis hebt! Zolang je maar een beetje de verhoudingen volgt, de consistentie van het deeg in de gaten houdt, lukt altijd. Ik maak ze klaar in zo’n flexibele cupcake (6x) vorm, scheelt in vorm kneden 🙂

Plaats een reactie